VW Vortex - Volkswagen Forum banner
41 - 51 of 51 Posts

·
Registered
211 Posts
Well, here I'm, sharing my sad story

Of course I did not follow this threat and what a friend of mine did was to drain for one of the plugs marked in yellow and fill by the one marked in blue

And after almost two hours driving my R this is what happened:

Now I have to get the transfer case (I did not even know that they were two different thinks) damn!

Any advise will be so much appreciate it, I'll try to get one used because my car has 89k miles and no extended warranty.

·
Registered
2 Posts
Hello, I introduce myself since I'm new to the forum and I'm looking for some information.

I have a Skoda octavia Scout of the year 2012 and I have a problem with the transfer box

For some time now I have been observing that I lose some oil, but it is not continuous. Although my English is not very good and I help the translator, I understand that the audi3 to which you change the oil of the transfer box also had a loss. In my skoda I can not find out where that loss is coming from. Normally, it would be a check or a board, but I do not think so. You can guide me about that loss. It even seems to me that it may be due to some of the screws that connect the casing of the transfer box.

Has anyone happened the same?

Thank you

Greetings to all!

·
Registered
626 Posts
Hello, I introduce myself since I'm new to the forum and I'm looking for some information.

I have a Skoda octavia Scout of the year 2012 and I have a problem with the transfer box

For some time now I have been observing that I lose some oil, but it is not continuous. Although my English is not very good and I help the translator, I understand that the audi3 to which you change the oil of the transfer box also had a loss. In my skoda I can not find out where that loss is coming from. Normally, it would be a check or a board, but I do not think so. You can guide me about that loss. It even seems to me that it may be due to some of the screws that connect the casing of the transfer box.

Has anyone happened the same?

Thank you

Greetings to all!
Hello and welcome.
I have this problem as well. If you look at the first picture, the bolts that go around the bevel box, mine were not tight. I can’t give a torque number but I tightened them a my leak is almost nonexistent. Before There would be a few drops of gear oil on my skid plate when I removed it to change the engine oil. Now there is nothing but a little on the bevel case. If you decide to try tightened them, be very careful!!! The case is aluminum and will strip very easily.

·
Registered
2 Posts
Thank you very much for your help. I have already squeezed them and it seems that something has sent the leak. I have thought to take out the two screws where I think I lost and put each one a metal / rubber gasket that goes very well for drain screws and I trust that this leak will be sent back !!

·
Registered
1 Posts
Fist av allt detta är bara min åsikt och här kommer det.

1 , som ses på de två första bilderna av detta ämne verkar jobbet inte vara ett av de lättaste att göra.
Så genom att välja "någon" olja vill du verkligen riskera att göra jobbet igen?
Lyckligtvis har jag växellådan separerad från motorn och att göra det på detta sätt är mycket lättare. :tummen upp:

2 , jag har läst 2-3 fall där fasboxen har gått sönder/brutit/tanden har flisat etc. Om jag minns rätt ligger priset för detta med byte någonstans mellan 2k-3k$?
Om de 20$ som du sparar genom att använda Motul, Castol Geartrax/Syntrax gör att ditt bankkonto blir mindre minus, får du gärna.
Men som sagt, jag skulle gå med OEM. På så sätt VET jag att växlarna simmar i rätt vätska som VW rekommenderar. :hjärta:

3 , Och för att vara ärlig så är detta ett jobb som du kommer att göra en gång, max två gånger under den genomsnittliga bilens livslängd tills du bestämmer dig för att låta bilen gå och köpa en RS4;)

Så OEM olja eller eftermarknad + bränsle för 200mil? Det är upp till dig.
Och när du gör detta kom ihåg att rengöra eller byta ut den magnetiska oljepluggen. Min var "full", men lyckades rengöra den.

:öl::öl::öl: Ahh lördag!
-Alex
AHW-SHOP-DE behå pris bra service på vw delar oem delar kan rekomendera köper själv mycket därifrån
.mvh peter
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6066698-Transfer-Case-Power-Takeoff-Unit-Failure
[/CITAT]

41 - 51 of 51 Posts