VW Vortex - Volkswagen Forum banner

Passat CC automatisch inklapbare zijspiegels DIY tutorial (leuke codeerfunctie)

290K views 124 replies 47 participants last post by  hulunas  
#1 · (Edited)
Hallo iedereen,

Ik wil graag iets delen waar ik al heel lang naar op zoek was en niet kon vinden, dus ik moest de service van een professional inschakelen voor een bedrag van 40 euro :)

Hier gaat het...

Je moet het volgende hebben:

a. de optie voor inklapbare spiegels geïnstalleerd op je auto (uiteraard)
b. de VCDS-interface van Ross-Tech (met de nieuwste softwareversie, of zoiets) + de laptop (of wat je ook gebruikt voor de usb-aansluiting).

Zodra je verbinding hebt met je laptop op de interface, zijn dit de stappen:

1. Selecteer "Deur Elect, Bestuurder" - module 42
Image

2. Klik op: "Beveiligingstoegang - 16"
Image

3. Voer de beveiligingscode in: 04354 en klik op "Doe het!"
Image

4. Als je weer terug bent in het vorige menu, klik dan op "Aanpassing - 10"
Image

5. Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8
(Wees geduldig om het exacte kanaal te vinden, het is een vrij lange lijst, maar als tip: het staat in de tweede helft van de lijst)
Image

6. Als je het hebt geselecteerd, zie je de oude waarde, namelijk 90.
Hier heb je twee opties voor de nieuwe waarde voordat je op "Doe het!" klikt:
a. 95 (die ik heb gekozen) - zal je spiegels automatisch inklappen terwijl je de vergrendelknop ingedrukt houdt en ze uitklappen wanneer je de motor start.
b. 99 - zal je spiegels automatisch inklappen terwijl je de vergrendelknop ingedrukt houdt en ze uitklappen wanneer je de bestuurdersdeur opent.
Image

7. Klik in het volgende venster gewoon op: "Ja".
Image

8. Klik op "OK"
Image

9. Controleer of de nieuwe waarde er staat, en "Ga terug" en sluit het programma af en koppel de interface los.
Image

10. Je bent klaar!

Nu kun je de knop van de binnenspiegel in de gewenste positie laten staan (ik geef de voorkeur aan "L") en de truc uitvoeren via de afstandsbediening. :)
Hier zijn ook 2 video's met het eindresultaat:
https://youtu.be/N0Wkq_0rULM
https://youtu.be/bAwLndFQn8U

Als je mijn bericht waardeert en het nuttig vindt, heb ik geen bezwaar tegen een donatie voor een biertje :)
Hier is mijn paypal-adres: bogdan_tmtm@yahoo.com

#2 ·
Hallo! Hartelijk dank voor deze bijdrage. Ik heb het geprobeerd op mijn MY2015 cc en mijn Chinese vcds 12.12 en het werkt niet. Ik krijg een foutmelding als ik de nieuwe codering (95) invoer. Zoiets als "U moet een hexadecimale codering invoeren (bijvoorbeeld FF). Ik zal een Chinese vcds 14.10 kopen, omdat die van Ross-Tech te duur is om dat alleen te doen. Als ik het zou kunnen activeren, nodig ik je uit voor dit biertje.

#40 ·
#16 ·
Ik ben er net achter gekomen dat nadat ik dit heb gedaan, wanneer ik mijn ontgrendelknop ingedrukt houd, de bestuurdersruit naar beneden gaat en door de vergrendelknop ingedrukt te houden, deze weer omhoog gaat.

Ik wil automatische inklapbare zijspiegels, heb advies nodig.
Ik heb de waarde net weer teruggezet naar 90 om er zeker van te zijn of ik per ongeluk de functie voor het omhoog en omlaag doen van de bestuurdersruit heb geactiveerd door de vergrendel/ontgrendelknop ingedrukt te houden en het werkt nog steeds. Het werkt nog steeds, dus ik denk dat wat ik heb gedaan geen verandering heeft veroorzaakt.

#21 ·
Bedankt gh3motok

Dit werkte voor mij!

Voor degenen die zich afvragen. Ik heb een 2010 CC Sport met fabrieksdeurmodules. Spiegels zijn achteraf ingebouwd van Europese CC.

Mijn deurmodule VCDS Scan:

Adres 42: Deur Elect, Bestuurder (J386) Labels: 3C0-959-70X-GEN4.clb
Onderdeelnummer SW: 1T0 959 701 AG HW: 3C0 959 793 A
Component: TUER-SG FT 002 0307
Revisie: 12101005 Serienummer: 0000409473

#108 ·
Bedankt gh3motok

Dit werkte voor mij!

Voor degenen die zich afvragen. Ik heb een 2010 CC Sport met fabrieksdeurmodules. Spiegels zijn achteraf ingebouwd van Europese CC.

Mijn deurmodule VCDS-scan:

Adres 42: Deur Elect, Bestuurder (J386) Labels: 3C0-959-70X-GEN4.clb
Onderdeelnummer SW: 1T0 959 701 AG HW: 3C0 959 793 A
Component: TUER-SG FT 002 0307
Revisie: 12101005 Serienummer: 0000409473
87437

ik heb deze module, ondersteunt die module de spiegels zelf?

#25 ·
Dus wat is er precies nodig, de spiegels met de automatische inklapfunctie? Zou ik een motor moeten inbouwen of is er een bepaalde uitvoering/model dat ermee werd geleverd? Is dit vergelijkbaar met het automatisch kantelen als je hem in de achteruit zet?

-Ellery

#34 ·
Kan iemand mij vertellen op welke CC-modellen deze doe-het-zelf werkt?
Voor zover ik weet, zou dit moeten werken voor elke 2010+ CC. Ik weet dat er een paar 2009 CC's zijn die iets andere deurenmodules hebben en automatisch inklappen via de sleutel niet beschikbaar is.

En natuurlijk moet uw auto wel met inklapbare spiegels komen of u moet ze achteraf inbouwen.

#36 ·
Kan iemand me helpen hoe ik dit op mijn 2011 CC kan laten werken?

Ik heb het met zowel 95 als 99 geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. (Ja, ik houd de vergrendel/ontgrendelknop op de sleutelhanger ingedrukt.) Ik wil het echter niet ingedrukt blijven houden (zoals eerder vermeld, ik wil dat het automatisch sluit als ik de auto vergrendel en opent als ik ontgrendel en de deur open, zonder de knoppen van de afstandsbediening ingedrukt te houden).

Hulp aub

#38 ·
Hallo mensen,

Al lange tijd lezer, voor het eerst deelnemer :)

Ik heb een 2010 CC met de volgende controller:

Adres 42: Deur Elect, Bestuurder Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Onderdeelnummer SW: 1T0 959 701 L HW: 1K0 959 793 P

Zou deze codering werken? Zo niet, kan ik de controller vervangen door een nieuwere?
Ik kan dit nu niet proberen omdat de motor van de bestuurdersspiegel defect is en ik de spiegel door een nieuwe moet vervangen...

Veel dank...

#39 ·
Ik dacht altijd dat je de inklapbare spiegels moest installeren om dit te laten werken. Dus sommige uitvoeringen worden hiermee af fabriek geïnstalleerd, maar is het niet geactiveerd?
Ik heb een 2012 Lux CC. Ik ben van plan het vanavond te proberen om te zien of ik de inklapbare spiegels heb geïnstalleerd. Duimen!

Worden ze over het algemeen geïnstalleerd op de Lux-modellen? Ik heb het model met houtnerf en led-lichtstrips in de deuren.

#42 ·
Ik dacht altijd dat je de inklapbare spiegels moest installeren om dit te laten werken. Dus sommige uitvoeringen worden hiermee af fabriek geleverd, maar is het niet geactiveerd? Ik heb een 2012 Lux CC. Ik ben van plan het vanavond te proberen om te zien of ik de inklapbare spiegels heb geïnstalleerd. Duimen! Komen ze over het algemeen geïnstalleerd op de Lux-modellen? Ik heb het model met houtnerf en led-lichtstrips in de deuren.
In antwoord op mijn bovenstaande bericht heb ik geprobeerd de inklapbare spiegels te programmeren, maar kreeg ze niet aan het werk. Ik heb zelfs geprobeerd "Inklapbare spiegels geïnstalleerd" te selecteren in de bestuurders- en passagiersmodule van de long coding helper (hierbij werden foutcodes op beide modules gegenereerd). Ik neem aan dat mijn auto niet met de inklapbare spiegels was uitgerust. Ik had ook de GEN4-besturingsmodule volgens VCDS (Labels: 3C0-959-70X-GEN4.clb). Ik heb een 2012 LUX-model met houtnerf, navigatie-eenheid, LED in de deurbekleding en een zonnedak - maar het lijkt erop dat het niet met de inklapbare spiegels is geleverd. Tenzij er iets anders is dat ik kan proberen om het aan het werk te krijgen.

#43 ·
IK WIL GRAAG ENKELE MYTHEN UIT DE WEG RUIMEN:

Geen CC of een ander model wordt geleverd met inklapbare spiegels, maar niet geactiveerd. Het kost meer geld om inklapbare spiegels te produceren, dus waarom zouden ze meer betalen om te produceren en u er niet voor laten betalen... :screwy:

VW maakt veel verschillende soorten spiegels voor CC's met verschillende ingebouwde functies, zoals automatisch inklappen, automatisch dimmen, automatisch kantelen, dodehoekbewaking, verwarmde en handmatige/automatische positie-optie. U zou bijvoorbeeld een spiegel kunnen kopen met "verwarming en automatische positie" (de meeste US-Sportmodellen) of een spiegel met "verwarming, automatische positie en automatisch kantelen" of misschien een spiegel met alle functies ingebouwd (alleen in Europa).

Niemand gaat u functies "gratis" geven, u zult er voor moeten betalen. Dus om dit draadje samen te vatten: als u geen automatisch inklapbare spiegels heeft of deze niet heeft achteraf ingebouwd, dan zal deze mod niet voor u werken.

#44 ·
Alle - Ik zal dit vandaag ontkrachten / demystificeren. Ik heb een 2010 VR6 4Motion die ik heb achteraf uitgerust met de Auto-Fold spiegels en dubbele Anti-Dazzle spiegels (een van de eerste voor de Auto-Fold en de eerste voor de anti-dazzle).

Ik hoefde mijn deurenmodules niet te vervangen tijdens deze upgrade, maar ik moest wel de bedrading aanpassen voor de auto-fold / anti-dazzle. Ik zal vandaag mijn VCDS updaten en proberen dit in te stellen als ik later vanmiddag wat tijd heb.

OP - Kunt u alstublieft de positie van de "auto-fold" schakelaar aangeven om dit te laten werken? Is het afhankelijk van een bepaalde positie? Ik neem aan dat ik hem gewoon op R kan laten staan (omdat R de auto-down functie op de rechter spiegel inschakelt bij het achteruitrijden), en hem niet in de "sluiten" positie of iets dergelijks hoef te zetten. Gelieve te bevestigen.

#45 ·
Allen - Ik zal dit vandaag ontkrachten / demystificeren. Ik heb een 2010 VR6 4Motion die ik heb achteraf uitgerust met de Auto-Fold spiegels en dubbele Anti-Dazzle spiegels (een van de eerste voor de Auto-Fold en de eerste voor de anti-dazzle).

Ik hoefde mijn deurenmodules niet te vervangen tijdens deze upgrade, maar ik moest wel de bedrading aanpassen voor de auto-fold / anti-dazzle. Ik zal mijn VCDS vandaag updaten en proberen dit in te stellen als ik later vanmiddag wat tijd heb.

OP - Kunt u alstublieft de positie van de "auto-fold" schakelaar aangeven om dit te laten werken? Is het afhankelijk van een bepaalde positie? Ik neem aan dat ik hem gewoon op R kan laten staan (omdat R de auto-down functie op de rechter spiegel inschakelt bij het achteruitrijden), en hem niet op de "sluiten" positie of iets dergelijks hoef te zetten. Bevestig dit alstublieft
Mijn CC kreeg de automatische spiegelvouwfunctie samen met verwarming. Ik hield de knop op verwarming om het automatisch vouwen te laten werken, maar het werkte niet. Zoals hierboven vermeld, moet de schakelaar op R of L staan om het te laten werken?

Verzonden vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

#49 · (Edited)
Hier zijn de screenshots van wat ik tot nu toe heb geprobeerd om automatisch inklappen te laten werken, maar nog geen succes:banghead:

Ik heb zowel 95 als 99 geprobeerd, maar geen succes. Ik liet de schakelaar op verwarming, L, R, Uit staan, maar nog steeds geen succes

Ik heb zojuist bit 7 gecontroleerd, zoals vermeld in bovenstaande post.

Omdat ik geen zonnedak heb, denk ik erover om al deze bits uit te vinken, omdat ze niet nodig zijn.

Wat moet ik nog meer doen om het te laten werken:confused:

#50 ·
hier zijn de screenshots van wat ik tot nu toe heb geprobeerd om automatisch opvouwen te laten werken, maar nog geen succes :banghead:

Wat moet ik nog meer doen om het te laten werken :confused:
Hmmm, het is me opgevallen dat je een Britse RHD-model hebt met een aantal beperkte opties. Het "kan" zijn dat je geheugenstoelen nodig hebt om dit te laten werken.

Laat me dit vragen: heb je eerder het comfortoptiemenu ingeschakeld en kun je de ramen omhoog rollen door de vergrendelknop op de sleutelhanger ingedrukt te houden, of ze naar beneden rollen door de ontgrendelknop ingedrukt te houden?

#53 ·
De mijne is RHD 2014 en heeft volledige specificaties.

De instructies tot in de puntjes gevolgd. Werkte niet, hoe lang ik de afstandsbediening ook indruk.

Het lijkt erop dat deze codering niet werkt voor een RHD-voertuig.
Het is raar om te denken dat dit niet werkt met RHD. Misschien hebben we een andere waarde nodig dan 95/99

Verzonden vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

#54 ·