Hallo iedereen,
Ik wil graag iets delen waar ik al heel lang naar op zoek was en niet kon vinden, dus ik moest de service van een professional inschakelen voor een bedrag van 40 euro
Hier gaat het...
Je moet het volgende hebben:
a. de optie voor inklapbare spiegels geïnstalleerd op je auto (uiteraard)
b. de VCDS-interface van Ross-Tech (met de nieuwste softwareversie, of zoiets) + de laptop (of wat je ook gebruikt voor de usb-aansluiting).
Zodra je verbinding hebt met je laptop op de interface, zijn dit de stappen:
1. Selecteer "Deur Elect, Bestuurder" - module 42
2. Klik op: "Beveiligingstoegang - 16"
3. Voer de beveiligingscode in: 04354 en klik op "Doe het!"
4. Als je weer terug bent in het vorige menu, klik dan op "Aanpassing - 10"
5. Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8
(Wees geduldig om het exacte kanaal te vinden, het is een vrij lange lijst, maar als tip: het staat in de tweede helft van de lijst)
6. Als je het hebt geselecteerd, zie je de oude waarde, namelijk 90.
Hier heb je twee opties voor de nieuwe waarde voordat je op "Doe het!" klikt:
a. 95 (die ik heb gekozen) - zal je spiegels automatisch inklappen terwijl je de vergrendelknop ingedrukt houdt en ze uitklappen wanneer je de motor start.
b. 99 - zal je spiegels automatisch inklappen terwijl je de vergrendelknop ingedrukt houdt en ze uitklappen wanneer je de bestuurdersdeur opent.
7. Klik in het volgende venster gewoon op: "Ja".
8. Klik op "OK"
9. Controleer of de nieuwe waarde er staat, en "Ga terug" en sluit het programma af en koppel de interface los.
10. Je bent klaar!
Nu kun je de knop van de binnenspiegel in de gewenste positie laten staan (ik geef de voorkeur aan "L") en de truc uitvoeren via de afstandsbediening.
Hier zijn ook 2 video's met het eindresultaat:
https://youtu.be/N0Wkq_0rULM
https://youtu.be/bAwLndFQn8U
Als je mijn bericht waardeert en het nuttig vindt, heb ik geen bezwaar tegen een donatie voor een biertje
Hier is mijn paypal-adres: bogdan_tmtm@yahoo.com
Ik wil graag iets delen waar ik al heel lang naar op zoek was en niet kon vinden, dus ik moest de service van een professional inschakelen voor een bedrag van 40 euro
Hier gaat het...
Je moet het volgende hebben:
a. de optie voor inklapbare spiegels geïnstalleerd op je auto (uiteraard)
b. de VCDS-interface van Ross-Tech (met de nieuwste softwareversie, of zoiets) + de laptop (of wat je ook gebruikt voor de usb-aansluiting).
Zodra je verbinding hebt met je laptop op de interface, zijn dit de stappen:
1. Selecteer "Deur Elect, Bestuurder" - module 42

2. Klik op: "Beveiligingstoegang - 16"

3. Voer de beveiligingscode in: 04354 en klik op "Doe het!"

4. Als je weer terug bent in het vorige menu, klik dan op "Aanpassing - 10"

5. Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8
(Wees geduldig om het exacte kanaal te vinden, het is een vrij lange lijst, maar als tip: het staat in de tweede helft van de lijst)

6. Als je het hebt geselecteerd, zie je de oude waarde, namelijk 90.
Hier heb je twee opties voor de nieuwe waarde voordat je op "Doe het!" klikt:
a. 95 (die ik heb gekozen) - zal je spiegels automatisch inklappen terwijl je de vergrendelknop ingedrukt houdt en ze uitklappen wanneer je de motor start.
b. 99 - zal je spiegels automatisch inklappen terwijl je de vergrendelknop ingedrukt houdt en ze uitklappen wanneer je de bestuurdersdeur opent.

7. Klik in het volgende venster gewoon op: "Ja".

8. Klik op "OK"

9. Controleer of de nieuwe waarde er staat, en "Ga terug" en sluit het programma af en koppel de interface los.

10. Je bent klaar!
Nu kun je de knop van de binnenspiegel in de gewenste positie laten staan (ik geef de voorkeur aan "L") en de truc uitvoeren via de afstandsbediening.
Hier zijn ook 2 video's met het eindresultaat:
https://youtu.be/N0Wkq_0rULM
https://youtu.be/bAwLndFQn8U
Als je mijn bericht waardeert en het nuttig vindt, heb ik geen bezwaar tegen een donatie voor een biertje
Hier is mijn paypal-adres: bogdan_tmtm@yahoo.com